Here we go to Jackson

26 mei 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Na een korte, toch wat onrustige nacht worden we om 6:30 wakker. Het is stil buiten, ook vannacht maar zo'n eerste nacht is altijd even wennen. Van 6:00 tot 9:00 uur kunnen we gebruik maken van het ontbijt buffet en hoewel we er niet teveel van verwachtte is het toch best uitgebreid. Met geroosterde broodjes met witte smeerkaas en een kaneel broodje met rozijnen en wat yoghurt vullen we onze maag. We pakken de laatste spullen in en verlaten het hotel om Salt Lake te bekijken.

Ondanks dat het zaterdag is, is het overal vrij rustig. De stad is modern en ziet er mooi en schoon uit. We rijden naar Temple Square. Daar staat de grootste mormonen kerk van Amerika. Salt Lake City is dan ook de grootste mormonen stad ter wereld. Het complex heeft heel veel gebouwen waar verschillende kerken en musea staan. Alle kerken en musea gebouwen mogen we bezoeken, maar helaas is de hele grote kerk niet voor bezoekers toegankelijk. Na een ronde over het complex lopen we weer terug naar de auto en rijden we naar een shopping mall. Elske heeft op internet een kralen winkel gevonden die ze graag wil bezoeken. De winkel wordt grondig doorzocht, maar de prijzen zijn te hoog en er is teveel van het goede (ja dat kan ook).  Na een rondje door de winkel nemen we afscheid van de eigenaresse en Salt Lake City en rijden we richting Layton. De kleine stad heeft een groot winkelcentrum waar de favoriete winkel van Elske zit; Hobby Lobby.
Op de eerste dag van de vakantie staan we een uur later bij de kassa en zijn we 80 dollar lichter.
Maar het is ook zo'n leuke winkel, het zal me niets verbazen als we nog wel een keer een filiaal bezoeken tijdens deze reis. Het is inmiddels 13.00 en we eten een heerlijk Mexicaans hapje bij Tacobell, met onze free refill stappen we beide met een halve liter voorraad in de auto. De airco voluit want het is een graad of 26, heerlijk!

We draaien bij Ogden de snelweg af en rijden nu het grote natuurgebied in. Teton Canyon is een uitgebreid en groot gebied met prachtige wegen die langs de bergen, meren en rivieren slingeren. De wilde bossen verbergen heel veel wild life, althans dat geven de borden langs de weg aan. We komen opvallend veel dode herten tegen langs de weg, hopelijk gaan wij ze op andere wijze tegen komen. Onderweg zien we veel paarden en koeien en merk je dat we steeds meer het Cowboy gebied inrijden. Vanuit Utah en Idaho rijden we Wyoming binnen. Wyoming is een van de grootste paarden staten van Amerika. Ook de Rodeo is hier ooit ontstaan. De slingerwegen zijn prachtig groen met op de toppen van de berg flinke plukken sneeuw. Gelukkig geen hinder voor ons, maar de sneeuw heeft soms een dikte van circa 1 meter!
Zo nu en dan rijden we door kleine dorpjes met  bijzondere namen zoals Soda springs, Pinebar, Freedom, Blind canyon en Snake river. De natuur is overweldigend aanwezig soms met indrukwekkende rotspartijen. Af en toe staan er waarschuwingen voor vallende stenen en omdat je soms direct langs de overhangende rotsen door stuurt, kunnen we de angst begrijpen. De slingerwegen door de Teton canyon kennen weinig tot geen vangrail en dat maakt het rijden daar soms intensief. Links de enorme bergwand met rood en grijs gesteente, vol gegroeid met bomen en planten die met hun wortelen hun best doen om op de steile wand te blijven staan en rechts is er soms de glinstering van een kronkelende rivier, waar met een flinke snelheid het ijskoude bergwater wordt afgevoerd. Het is een prachtig gebied waar veel camping liefhebbers hun tent of RV hebben neer gezet.

De cowboy dorpjes die we doorrijden zien er vaak sfeervol uit. Echt Amerikaans met prachtige reclame borden met fantastische typografische vormgevingen. Vooral de kleur rood en geel doen het hier goed. Elk dorpje of stadje heeft een Saloon en soms zelfs meerdere. Onderweg stoppen we zo nu en dan voor een foto of om de sfeer inclusief de buiten luchten op te snuiven. We merken op dat we nog te weinig foto's maken, waarschijnlijk omdat we langzaam in de vakantiesfeer komen. Morgen hebben we een kortere rit en kunnen we meer stoppen.

Rond 19:30 rijden we Jackson binnen. Jackson ligt in de Jackson Hole vallei, wat een bekend Amerikaans skigebied is. Tegen de bergen op zijn diverse ski liften gebouwd. Het Snow King hotel ligt prachtig en is van alle gemakken voorzien. In het hotel besluiten we ook te eten, zodat we moe maar voldaan op tijd in slaap kunnen.

1. Ria Koreman:
    27 mei 2018
    Jullie moeten ook goed rusten hoor. Was het niet eng zonder vangrails te rijden.
    Slaap lekker. Xxx
  2. Joke van Zeeland:
    27 mei 2018
    Zo te Lezen alweer een hoop gezien en gedaan de eerste dag.
    En ....de eerste foto's .👍👍
  3. Joke van Zeeland:
    27 mei 2018
    Heerlijk, heerlijk Allemaal...smullen als van een roadmovie....Veel plezier, Henny.
  4. Henk Spijker:
    28 mei 2018
    Zou géén weg voor mij zijn om te rijden. En dat er nog zoveel sneeuw ligt.
  5. Oma Jopie:
    30 mei 2018
    Woensdag avond 30 mei.
    Zoveel tijd als Marco aan het schrijven van de berichten besteed dat heb ik niet
    bovendien kon ik de berichten niet lezen want ze maakte me wijs dat ik niet op
    internet was aan gesloten ondertussen toch alles voor de dag gekregen en kijk en slaap,eet en reis ik met jullie mee en heb al z.g.n. een vol schaaltje met kralen uitgezocht.

Floor en ik zitten s'avonds buiten te eten en jullie dochter is hardstikke lief en gaat
    op tijd naar school in een van haar mooiste jurkjes.

Voor jullie verder een mooie vakantie beleving!
    Lieve groetjes van Jopie.